LEAN-ről képzésszervezőknek

- Nincs szervezeti tanulás egyéni tanulás nélkül -
Chris Argylis

_________________

KAIZEN
Így dolgozunk mi - képzési folyamatok, mint projekciklusok




- - - 1 - - -
Tisztázás

Előzetes egyeztetéseken feltárjuk, hogy mik azok a területek, amiben tudunk fejleszteni, mit, miért teszünk.




- - - 2 - - -
Igényfelmérés

E megfelelő kérdések feltevésében nyújtunk támogatást, elkészítjük az igényfelmérő kérdőíveket, kielemezzük a válaszokat.




- - - 3 - - -
Tervezés

Digitális, személyes, vegyes képzési formák esetére külön forgatókönyveket készítünk, az eszközök, munkamódszerek kiválasztásával kapcsolatosan adunk tanácsokat, többféle verziót is kidolgozva, megosztjuk jó gyakorlatainkat, tapasztalatainkat.




- - - 4 - - -
Előkészítés

Segítünk a célra fókuszálni. Nem csak a jogszabályi követelményekre fókuszálunk, hanem beépítjük a marketing szempontokat is a dokumentációk elkészítésébe. Kidolgozzuk a szükséges űrlapokat, dokumentumokat és igény esetén a kreatív szövegek írását is vállaljuk. Az előzetes és utólagos igényfelmérésekhez, problémafeltárásokhoz és az utánkövetéshez kérdőíveket állítunk össze, a beérkezett válaszokat elemezzük és javaslatokat dolgozunk ki.




- - - 5 - - -
Megvalósítás

Ez lesz az Ön leggördülékenyebb folyamata.




- - - 6 - - -
Zárás

Szükség esetén segítünk a FAR bejelentések benyújtásában, az elégedettségfelmérési kérdőívek kiértékelésében, következtetések levonásában.




- - - 7 - - -
Utánkövetés

A képzés eredményeinek gyakorlati hasznosulásának mérésében is támogatást nyújtunk, kidolgozzuk az utánkövetés módját, kérdőíveket, feltárjuk a fejlesztési lehetőségeket.




- - - 8 - - -
KAIZEN

Tapasztalatok beépítése a következő folyamatokba – LEAN szempontú probléma és igényfeltáró, folyamatoptimalizáló módszerekkel végezzük a folyamatos fejlődés támogatását szorosan együttműködve a folyamatok fejlesztéséért felelős belsős kollégákkal.




_________________
Tudásmenedzsment, a szervezeti tanulás elősegítése
Úgy véljük, hogy a szervezeti stratégiai célokhoz, munkafolyamatokhoz igazítottan, célcsoportok szerint a kompetenciák, jövőben elvárt kompetenciák meghatározásával és felmérésével alapozhatjuk meg leginkább képzéseink pontos irányát, mélységét.
A LEAN gondolkodásmód az emberek tiszteletére, kihívására, támogatására épít.
Mi is úgy valljuk, hogy „Nincs szervezeti tanulás egyéni tanulás nélkül” ezért a képzési folyamat valamennyi szereplőjét támogatjuk abban, hogy saját munkaterületére vonatkozóan a folyamatos fejlődés útjára léphessen.
_________________


VEZETŐKNEK és az egész CSAPATNAK
A tudásmenedzsment, képzési folyamatok fejlesztéshez cselekvési iránytűk kidolgozásával tesszük vizuálisan is jól átláthatóvá a szervezeti folyamatokat, melyek segítenek a célra fókuszálni és a stratégai célok eléréséhez vezetnek. Hoshin Kanri x mátrix, GANT diagram és egyéb módszerek alkalmazásával.


KÉPZÉSSZERVEZŐKNEK
Folyamatok vizualizálása, jelen és jövőállapot folyamattérképek készítése, folyamatok optimalizálása, veszteségek felszámolása, 5S módszer bevezetése, A3 problémamegoldó lapok, folyamatok bevezetése, javaslati rendszer kiépítése, folyamatleírások, iratsablonok, csekklisták összeállítása és az egyéni igények alapján feltárt további területeken támogatjuk a képzésszervezőket a napi munkavégzésük hatékonyabbá tételében.


OKTATÓKNAK
(Képzésszervezőkön keresztül)
Digitális távoktatási módszerek, prezentációs technikák, e-learning tananyagok és tesztek kidolgozásának módszereivel, jó gyakorlataink átadásával támogatjuk az oktatókat a hatékony tudásátadásban.


TANULÓKNAK
(Képzésszervezőkön keresztül)
Igényfeltáró kérdőívek, önellenőrző tesztek, egyéni tanulási tervek összeállításával támogatjuk a képzésszervezőket annak érdekében, hogy a tanulóik egyéni és szervezeti szinten is a szükséges tudást, a szükséges mértékben sajátíthassák el.